Transport
Przedsiębiorstwa w branży logistycznej chcą zredukować puste przebiegi i monitorować koszty. Najważniejsze funkcjonalności rozwiązania informatycznego według nich to możliwość śledzenia tras i pojazdów oraz zarządzanie czasem pracy kierowców. Ważne jest:
- Zarządzanie zleceniami logistycznymi;
- Realizacja rzadkich/nietypowych zleceń spedycyjnych;
- Rozliczanie usług transportowych;
- Możliwość zdefiniowania cenników usług transportowych i zarządzanie nim;
- Wykonywanie statystyki analiz.
Przedsiębiorcy chcą optymalizować łańcuch dostaw poprzez wspieranie, planowanie i realizację procesów transportu przychodzącego i wychodzącego. Systemy informatyczne powinny łączyć przedsiębiorstwo z siecią przewoźników, dostawców i adresatów towarów, dzięki czemu umożliwią automatyzację całego procesu transportowego.
Case Study
PRZEDSIĘBIORSTWO O PROFILU TSL
PROJEKT: WDROŻENIE ROZWIĄZANIA KLASY TMS
Zakres usług BPC:
- Opracowanie "Raportu Dedykowanego BPC" oraz przeprowadzenie szkolenia dla zarządu w obszarze wyboru systemu;
- Analiza rozwiązań informatycznych dostępnych na rynku polskim pod kątem dostosowania do wymagań przedsiębiorstwa;
- Weryfikacja kompetencji dostawców;
- Zarekomendowanie rozwiązań oraz firm wdrożeniowych;
- Organizacja prezentacji systemów w siedzibie przedsiębiorstwa.
Firma rozważała zakup całościowego systemu klasy ERP, który objąłby w szczególności obszar zarządzania transportem oraz flotą pojazdów. Decydenci byli przyzwyczajeni do starego systemu finansowo-księgowego, który nie był w stanie sprostać obecnym potrzebom.
Główne wymagania funkcjonalne:
- Zarządzanie taborem własnym (ponad 120 ciągników siodłowych) i kontraktowym oraz kierowcami
(m.in.: ewidencja taboru i kierowców z uwzględnieniem warunków wynagrodzenia i zatrudnienia, terminarza z urlopami);
- Integracja z mapą cyfrową typu Map&Guide celem optymalizacji trasy i kolejkowania dostaw;
- Rozliczenia kosztów (m.in.: delegacje, karty flotowe, paliwo);
- Wyliczanie wynagrodzeń dla kierowców, przewoźników;
- Automatyczne alertowanie w czasie rzeczywistym o kluczowych zdarzeniach wybranych użytkowników (np. opóźnienia dostaw);
- Rejestracja i obsługa zleceń transportowych i spedycyjnych – cało-pojazdowych oraz częściowych wraz z funkcją tworzenia ofert;
- Dostęp on-line / mail dla klientów do informacji o statusie zlecenia, płatnościach, FV, zaległościach;
- Integracja z giełdą frachtów;
- Generowanie przekrojowych raportów okresowych oraz ad-hoc.